イスラエル博物館の収蔵作品によるピカソ展。版画作品が中心の展覧会だった。
初期から晩年まで生涯にわたる作品が展示されていたが、最初のコーナーには1904年から1905年にかけて出版された”サルタンバンク・シリーズ”の全14点が展示されていた。
成功してから巨万の富を得たピカソだが、この時代は自らも貧しく、厳しい境遇に置かれていながら自由な暮らしを送っていた旅芸人たちに共感を抱いていたようだ。
シュルレアリスム系の雑誌『ミノトール』の創刊号の表紙には、ピカソがミノタウロスを描いている。
ピカソはミノタウロスを自分の無意識の象徴と考えていたようだが、それはシュルレアリスムのアーティストたちとの交流の中から生まれたという。
1950年代以降に制作された『バッカナリア』には、バッカスの祭りを祝う人々の姿が描かれているが、その様子は何となく初期の”サルタンバンク・シリーズ”に描かれた旅芸人たちのようにも見えた。
Picasso exhibition by works from the Israeli Museum. The exhibition centered on prints.
From the beginning to the end of his life, his works were exhibited, but in the first corner, all 14 pieces of the "Sartan Bank Series" published from 1904 to 1905 were exhibited.
Picasso, who has made huge fortunes since his success, seems to have sympathized with the traveling entertainers who were poor at this time and lived a free life despite being in a difficult situation.
Picasso depicts Minotaur on the cover of the first issue of the surrealist magazine Minotaur.
Picasso seemed to think of the Minotaur as a symbol of his unconscious, but it was born out of interaction with Surrealist artists.
Bacchanalia, produced after the 1950s, depicts people celebrating the Bacchus festival, somehow like the traveling entertainers depicted in the early "Sartanbank Series". I also saw.
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