ドイツ、ケルンにあるルードヴィヒ美術館の収蔵品を紹介する展覧会。
ピカソやウォーホル、リキテンシュタインなどのお馴染みのアーティストの作品も良かったが、見所はドイツ・モダニズムとロシア・アヴァンギャルドの作品だろう。
ドイツ・モダニズムからは、マックス・ペヒシュタイン、アレクセイ・フォン・ヤウレンスキー、エルンスト・ルートヴィヒ・キルヒナー、カール・シュミット=ロットルフ、ジョージ・グロス、オットー・ディクス、マックス・ベックマンなどの代表的なアーティストたちの作品が並んだ。
エルンスト・バルラハとケーテ・コルヴィッツの2つの彫刻作品も良かった。
ロシア・アヴァンギャルドからは、ミハイル・ラリオーノフ、ナターリヤ・ゴンチャローワ、カジミール・マレーヴィチ、アレクサンドル・ロトチェンコらの作品に存在感があった、
ケルンと言えば、ケルン・ダダを主導したマックス・エルンストの名前が思い浮かぶ。しかしそのエルンストの作品はわずか1点のみの展示で、少し寂しかった。
それら以外にも、ヨーゼフ・ボイスとブランキー・パレルモの姉弟コンビの作品も展示されていたが、なぜか弟子のパレルモは60年台のコーナー、師匠のボイスが70年台のコーナーに展示されていた。
日本では印象派やアメリカのモダン・アートのアーティストたちはとても人気があるが、この展覧会を一つの契機に、ドイツのアーティストたちに関心が高まることを期待したい。
An exhibition introducing the collection of the Ludwig Museum in Cologne, Itz.
Works by well-known artists such as Picasso, Warhol, and Lichtenstein were also good, but the highlights were the works of German modernism and Russian avant-garde.
German Modernism includes works by leading artists such as Max Pechstein, Alexei von Jawlensky, Ernst Ludwig Kirchner, Karl Schmidt-Rottluff, George Gross, Otto Dix and Max Beckmann. got in line.
Two sculptures by Ernst Barlach and Kathe Kollwitz were also good.
From the Russian avant-garde, the works of Mikhail Larionov, Natalia Goncharova, Kazimir Malevich, and Alexander Rodchenko had a strong presence.
Speaking of Cologne, the name of Max Ernst who led Cologne Dada comes to mind. However, Ernst's work was only exhibited one point, and it was a little lonely.
In addition to these works, works by the sibling duo of Joseph Beuys and Blanky Palermo were also exhibited, but for some reason Palermo, his disciple, was displayed in the 60s corner, while his master Beuys was displayed in the 70s corner. It had been.
Impressionists and American modern artists are very popular in Japan, but I hope that this exhibition will serve as an opportunity to raise interest in German artists.
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