寡聞にも、SHUZO AZUCHI GULLIVERのことは全く知らなかった。
何の予見もなく会場を訪れて、作品を見始めたが、文字を使った作品が多く、フルクサスみたいな雰囲気を感じていたが、実はSHUZO AZUCHI GULLIVERはフルクサス・メンバーと交流していた時期があったという。
死後、体を80に分解して保管することを契約するというプロジェクト”BODY”は、その発想の過激さとユニークさで、SHUZO AZUCHI GULLIVERを代表する作品だ。
ヨーゼフ・ボイスもそのプロジェクトに興味を持っていたという。
BankART KAIKOとSTATIONの2つの会場で展覧会は行われ、巨大なオブジェの作品から、イラストのようなカンバスの小品まで、バラエティに富んだ作品を楽しむことができた。
現在はニューヨークで活躍し、日本ではあまり紹介される機会は少ないが、1960年台から活動をしている現代アートの巨匠の作品を、まとめて目にすることができて、本当に行ってよかったと感じた展覧会だった。
I didn't know about SHUZO AZUCHI GULLIVER at all.
Unexpectedly, I visited the venue and started looking at the works, but many of his works used letters, and I felt a Fluxus-like atmosphere, but actually SHUZO AZUCHI GULLIVER interacted with the Fluxus members. It is said that there was a time when
After the death, the project "BODY", in which he contracts to disassemble his body into 80 pieces and store it, is a work that represents SHUZO AZUCHI GULLIVER with its extreme and unique idea.
Josef Beuys was also interested in the project.
The exhibition was held at two venues, BankART KAIKO and STATION.
Currently active in New York, there are not many opportunities to be introduced in Japan, but I was really glad that I was able to see all the works of a contemporary art master who has been active since the 1960s. It was an exhibition that I felt.
コメント
コメントを投稿