コンピュータを使ってイメージ・メイキングを行なった、アート・エクス・マキナの作品。
いかにもコンピュータで作りました、という直線や四角形を組み合わせた作品だが、全体の構成や色のバランスが美しく、思わず細部はどうなっているのだろうか、と顔を近づけてしまう。
アート・エクス・マキナは、哲学者のマックス・ベンゼの情報美学という思想に影響を受けていたようだ。
A work by Art Ex Machina that uses a computer to create the image.
It's a work that combines straight lines and squares, and it looks like it was created on a computer.
Art ex Machina seems to have been influenced by philosopher Max Benze's idea of information aesthetics.
ハンガリー出身のタマシュ・ヴァリツキーは、カメラという機器の構造を調べて、そこから全く新しい映像機械を想像で作り上げた。
それらの作品は、2019年のヴェネツィア・ビエンナーレにおいてハンガリー館に展示された作品だとのこと。
まさに、今回のテーマである”イメージ・メイキングを分解する”というテーマに相応しい展示だ。
Hungarian-born Tamasz Walitzky researched the structure of a device called a camera and created a completely new imaging machine from it.
These works were exhibited at the Hungarian Pavilion at the 2019 Venice Biennale.
Exactly, this exhibition is suitable for the theme of this time, "Reinventing image making".
藤幡正樹は、対象にレーザーをあててその反射から映像を作りだすというユニークなイメージ・メイキングを展示。
まさに目の前でそのメイキングが行われていて、ライブ・パフォーマンスのような不思議な展示だった。
Masaki Fujihata exhibited a unique image-making technique in which he shines a laser on an object and creates an image from its reflection.
The making of it was taking place right in front of my eyes, and it was a mysterious exhibition like a live performance.
今回の展覧会で最も印象に残ったのが、木本圭子による”描出の身体とアルゴリズム”という展示だった。
これからも注目していきたいアーティストだ。
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