リニューアル直後の、国立西洋美術館で行われた、ル・コルビュジエについての展覧会。
今回のリニューアルでは、それまでエントランスの庭にあった木々などがなくなっていて、オープンした当時のル・コルビュジエの本来の設計に戻されたとのこと。
2019年にこの美術館では、ピュリズム時代を中心にしたル・コルビュジエの展覧会が行われたが、今回は、晩年のル・コルビュジエにフォーカスした内容だった。
ル・コルビュジエは、モダニストとして機械万能主義を縹渺して華々しくデビューして、建築の歴史を大きく変えてしまった。
絵画の世界においても、ピュリズムを縹渺して、建築のような絵画を描いていた。
しかし、第2次世界大戦後は、行き過ぎた科学技術への批判が多くなり、ル・コルビュジエの建築や絵画にの変化が訪れた。
ピュリズムでは、楽器やコップなどが描かれることが多かったが、後期の絵画では明らかに曲線が増えて、人物や生き物なども描かれるようになった。
ピュリズムの絵画でも感じられたことだが、ル・コルビュジエの作品はどうしてもピカソの影響が強いように見えてしまう。
An exhibition about Le Corbusier at the National Museum of Western Art, just after the renovation.
In this renewal, the trees that had been in the garden of the entrance until then disappeared, and it was said that it was returned to the original design of Le Corbusier at the time of opening.
In 2019, the museum held an exhibition of Le Corbusier, centered on the Purism era, but this time it focused on Le Corbusier in his later years.
Le Corbusier made a spectacular debut as a modernist, brimming with mechanical versatility, and greatly changed the history of his architecture.
Even in the world of painting, he pursued purism and painted paintings that resembled architecture.
However, after World War II, criticism of excessive science and technology increased, and changes came to Le Corbusier's architecture and paintings.
In Purism, musical instruments and cups were often depicted, but in later paintings, curved lines clearly increased, and people and creatures began to be drawn.
As was also felt in Purism's paintings, Le Corbusier's works inevitably seem to be strongly influenced by Picasso.
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